Lanzarote

Aquest Juliol he estat 5 dies (del 25 al 30) a Lanzarote. El viatge no va ser completament dedicat als ocells, però això no va impedir de fer algunes bones observacions.

El primer dia vam anar cap al Parc Nacional del Timanfaya, la Geria i finalment a la tarda ens vam desplaçar a dormir a Órzola. Durant l'excursió del matí pel Timanfaya i la Geria vaig fer dos bimbos, el pinsà trompeter (èxit després del fracàs de Cabo de Gata) i la piula de Berthelot, un ocell que va resultar ser la mar de comú tots els dies i a tots els llocs que vam visitar. A Órzola, al capvespre, vam poder observar una parella de cuajoncs eteris (Phaeton aethereus), una espècie americana que aquest any ha criat per primer cop a Europa als Riscos de Famara, Órzola. Amb aquest preciós ocells blanc, de bec vermell i una cua tan llarga com el propi ocell vam acabar el nostre primer dia a l'illa.

Parc Nacional del Timanfaya

El segon dia vam anar a passar-lo a la Graciosa, una illa situada davant d'Órzola que forma part del PN del Archipiélago Chinijo. Vam passar el dia a les platjes i caminant per l'illa, i vaig fer dos bimbos més, el tallarol trencamates i el falcó berber, que va passar volant pel costat del ferri de tornada al Port d'Órzola. Com a destacable cal esmentar un botxí que vam arribar a tenir molt a prop (un metre de distància!!), les abundantíssimes piules de Berthelot i un ànec mut (segurament domèstic, tot i que presentava el plomatge negre i blanc dels exemplars salvatges) en una platja a Caleta de Sebo. A Órzola vam poder observar dos espècies de limícoles, el pòlit cantaire i la gamba roja vulgar. De nit al port d'Órzola vam poder observar de nou els cuajoncs i, entre les baldrigues cendroses que arribaven cap a les colònies de cria, un nou bimbo, la baldriga petita.

Botxí canari (Lanius meridionalis / excubitor koenigi)

Piula de Berthelot (Anthus berthelotii)

Tallarol trencamates (Sylvia conspicillata)

El dia següent el vam dedicar a la zona de Punta Mujeres, on vam visitar la Cueva de los Verdes i Los jameos del Agua, on habiten uns petits crancs blancs (molt fàcils de veure) que només es troben aquí. A la tarda ens vam estar banyant en una bassa tancada a Punta Mujeres que s'omple amb el mar. Per la zona durant el dia vam veure volant un altre bimbo, el falciot unicolor, i de nou un gran nombre de piules. Vam anar a dormir finalment a Costa Teguise.

El quart dia va ser el que vam dedicar als ocells. Al matí vam anar en una sortida ornitològica amb un  4x4 pel Desierto de Sóo i Las Salinas de Janubio. Al desert vam poder observar molts torlits, botxins, xoriguers, piules i quatre exemplars d'hubara (bimbo!!) de la ssp. fuerteventurae, una amenaçada i rara subespècie endèmica de Lanzarote i Fueretventura. Per desgràcia ens va fallar el corredor, tot i que poc temps abans ja l'havia vist a França. A les salines pràcticament no vam observar ocells, només uns pocs cames-llargues, dos gambes verdes i les sempre presents piules de Berthelot. Això sí, pel camí, des del cotxe, vam tenir l'ocasió de veure dos falcons de la reina, provinents de la colònia de l'illa d'Alegranza, l'única colònia de cria de l'Atlàntic. A la tarda, acabada la sortida ornitològica, vam intentar buscar més estepàries a Los Ancones, al costat de Costa Teguise, però només hi vam trobar piules. De tornada, pel passeig marítim de Costa Teguise vam observar tres remena-rocs i  com centenars de baldrigues cendroses, amb algunes pufí i petites, tornaven d'alta mar cap a la seva colònia a l'Archipiélago Chinijo, la segona colònia més gran del món amb unes 11.000 parelles.

Hubara canària (Chlamydotis undulata fuereteventurae)

Torlit canari (Burhinus oedicnemus insularum)

Així vam acabar la nostra curta però aprofitada estada a Lanzarote, preparats per a tornar al dia següent cap a Catalunya amb vuit espècies noves més.

Elena ha dit…
M'ha agradat reviure tot això :-)

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà