Migració

Som ja a mitjans-finals d'abril. Uns dies crítics de l'any per a qualsevol ornitòleg. Uns dies en que un no pot deixar d'inspeccionar els voltants constantment, sense descartar mai cap inesperada sorpresa. Després del cap de setmana anterior, en que vaig poder observar a Esclet la primera siseta pel Gironès, aquest cap de setmana ha estat encara més ben aprofitat, de divendres a dilluns cinc sortides a buscar migrants pels voltants de casa i una a Pals.
Començant per Pals, el motiu pel qual hi vam anar era clar. El dissabte es va observar en un arrossar un territ camallarg, tercera cita per Espanya i primera per Catalunya. El dia anterior en fer-se de nit encara hi era, i degut al mal temps de la nit tothom l'esperava al mateix lloc l'endemà al matí. Però unes desenes de telescopis (el meu entre ells) no van ser capaços de tornar a trobar-lo. Això sí, no vam desaprofitar el matí. Amb el meu pare, en Mies i en David vam aconseguir observar territ de Temminck, territ menut, mosquiter xiulaire, cigonya negra, cuereta groga anglesa, àguila pescadora i, al lloc on un moment abans s'acabava d'observar un becadell gros, un becadell que no vam poder identificar degut a la brevetat de l'observació i que es va quedar com a Gallinago sp.


Cigonya negra     Ciconia nigra

Mosquiter xiulaire     Phylloscopus sibilatrix

Pel que fa als voltants de casa, va ser especialment productiu Fontajau. El divendres després d'escola hi vaig poder anar una estoneta, que va donar de sí un mastegatatxes i una cotxa cua-roja.
El dissabte al matí em vaig endur una bona sorpresa. Amb la idea de trobar algun mosquiter xiulaire, vaig començar a repassar uns arbrets prop del pont. I un dels primers ocells que vaig veure va ser un mosquiter xiulaire. El primer pensament va ser un "mira, quina sort!". Això fins donar-me compte de que tots els mosquiters al meu voltant eren xiulaires, n'hi havia almenys una dotzena. Vaig passar un bon matí contemplant-los. A la tarda hi vaig poder tornar breument a fer unes fotos testimonials (molt testimonials, tant que no val la pena penjar-les).
El diumenge plovia i vaig fer la volta sota una capelina. Això va fer que no hi hagués gent al prat, i que s'hi observessin ocells com una tallareta vulgar, una boscarla de canyar, un mastegatatxes, un bitxac rogenc i un mosquiter no identificat, tot i que molt probablement un xiulaire. També, dues cigonyes blanques, que van estar a punt de parar al prat, però just en aquell moment va aparèixer un gos que les va fer canviar d'idea.
Per últim, el dilluns després d'escola amb l'Hubert i en Mies vam poder observar-hi una bosqueta vulgar, un tallarol gros, dos mosquiters de passa i una desena de mastegatatxes.

De moment, uns dies de migració que s'estan aprofitant tant com es pot... i que encara no han acabat.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles