Escòcia - Edinburg

Aquest mes d'agost he anat a Escòcia dos setmanes. La major part del viatge la vam passar mirant ocells i per entrades aniré explicant els ocells vistos i les excursions. El primer lloc on vam anar després d'un dia d'aeroport i avions va ser a Edinburg. Ens hi vam estar dos dies, el 6 i el 7. El primer dia al matí el vam passar a la ciutat, però a partir d'aquí ja va ser diferent. Al migdia vam anar a una bassa on hi havia cignes muts, gavians foscos, gavines vulgars, cornelles negres, oques vulgars, ànecs collverds, morells de plomall i una oca del Canadà (bimbo!). A la tarda vam decidir pujar a una muntanya que s'ha conservat sense edificar al bell mig de la ciutat, l'Arthur's sit. Des de dalt es veia tot Edinburg i més, i vam veure per primer cop la Bass Rock, una de les colònies de mascarells més gran del món. Vam baixar i vam fer una caminada llargueta per alguns estanys dels afores de la ciutat, com el Duddingston loch. Vam veure-hi més o menys els mateixos ocells que la bassa del migdia, però afegint-hi les gralles i una gavina cendrosa (bimbo!). Vam acabar de fer la volta i vam tornar a sopar.
El dia següent vam agafar el tren i vam anar a North Berwick per agafar una sortida en barca a la Bass Rock. Vam haver d'esperar fins a les quatre de la tarda així que vam passar el dia fotografiant garses de mar, remena-rocs, becuts, gavians i xatrcs a la platja. Finalment vam agafar la barca i vam anar cap a la Bass Rock. Vam veure somorgollaires (bimbo!), un fraret (bimbo!), xatracs becllargs, gavians argentats de potes roses, gavinots, gavinetes de tres dits (bimbo!), corbs marins grossos i emplomallats i sobretot unes quantes desenes de milers de mascarells. També vam veure tres foques comunes. I amb tants ocells, una hora i quart va passar volant més ràpid que un mascarell, així que en poca estona ja tornàvem a agafar el tren, finalitzant així la nostra estada a Edinburg.

Oca del Canadà (Branta canadiensis)

Gralla (Corbus monedula)

Gavina cendrosa (Larus canus)

Mascarells (Morus bassanus) a la Bass Rock

Elena ha dit…
Jo vull anar aquí!!!

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà