Els aiguamolls al Juliol

El passat diumenge 8 de juliol vaig anar als Aiguamolls de l'Empordà per estrenar el meu telescopi terrestre nou. Sempre havia considerat el juliol el pitjor mes per anar als Aiguamolls, però aquest cop em vaig equivocar de mig a mig. A l'estany del Cortalet vaig veure corriols petits, valones, gavians argentats, ànecs collverds, fotjes vulgars, un picot verd, un xoriguer comú, dos cucuts, cigonyes blanques, bernats pescaires, cames-llargues, gavines vulgars i altres espècies. Però des de l'aguait de les Gantes vaig observar un grup de cinc ànecs cullerots, espècie que mai havia vist més enllà de l'abril. Sembla que pot criar irregularment a la zona però segueix sent curiós. Un cop vam haver vist la fauna del Cortalet vam anar cap a l'Estany d'en Pericos, on el dia anterior s'hi havien vist tres becplaners. Només d'arribar ja vaig veure entre un grup d'onze agrons blancs tres ocells alimentant-se amb els moviments característics del becplaner. Eren dos adults i un juvenil, i amb el telescopi es veien fantàstic. Aquesta observació també era estrany ja que els becplaners només es troben als Aiguamolls durant les migracions i en petit nombre coma hivernants. Però de cop, entre un grup d'agrons blancs (presents en teoria només com a hivernants) vaig veure tres ocells negres i amb el bec llarg. Eren gambes rojes pintades, una altre espècie característica dels mesos freds. Què hi feien tants ocells hivernants al juliol als aiguamolls? No ho se, però va ser un dia molt bo i amb moltes espècies d'ocells.

Ocells vistos

Estany d'en Pericos, Castelló d'Empúries / Castelló d'Empúries (AEM)



2 Abellerols (Merops apiaster)
11 
Agrons blancs (Casmerodius albus)

Agrons rojos (Ardea purpurea)

Àguila marcenca (Circaetus gallicus)   
Arpella vulgar (Circus aeruginosus)

 3 
Becplaners (Platalea leucorodia)

El meu comentari : Alimentant-se a l'estany. Un d'ells porta quatre anelles, una blava, una verda, una groga i una vermella.
Els meus detalls : 2x adults / 1x immadur
× 
Bernats pescaires (Ardea cinerea)

× 
Cames llargues (Himantopus himantopus)

Cuereta groga (Motacilla flava)    
× 
Esplugabous (Bubulcus ibis)

× 
Falciots negres (Apus apus)

Gambes roges pintades (Tringa erythropus)

× 
Gavians argentats (Larus michahellis) 
× 
Gavines vulgars (Larus ridibundus)

Martinet blanc (Egretta garzetta)

× 
Orenetes vulgars (Hirundo rustica)

× 
Valones (Tringa glareola)

× 
Xivites (Tringa ochropus)

Xoriguer comú (Falco tinnunculus)


Estany del Cortalet, Castelló d'Empúries / Castelló d'Empúries (AEM)

× 
Ànecs collverds (Anas platyrhynchos)

Ànecs cullerots (Anas clypeata)

Els meus detalls : 2x mascles / 3x femelles
× 
Balquers (Acrocephalus arundinaceus)

× 
Bernats pescaires (Ardea cinerea)

× 
Cames llargues (Himantopus himantopus)

× 
Cigonyes blanques (Ciconia ciconia)

El meu comentari : Dos anelles, MC6C i T/HH
× 
Corriols petits (Charadrius dubius)

Cucuts (Cuculus canorus)

× 
Estornells vulgars (Sturnus vulgaris)

× 
Falciots negres (Apus apus)

× 
Fotges vulgars (Fulica atra)

× 
Garses (Pica pica)

× 
Gavians argentats (Larus michahellis)

× 
Gavines vulgars (Larus ridibundus)

× 
Orenetes vulgars (Hirundo rustica)

Oriol (Oriolus oriolus)

× 
Pardals comuns (Passer domesticus)

Picot verd (Picus viridis)

× 
Polles d'aigua (Gallinula chloropus)

× 
Rossinyols (Luscinia megarhynchos)

× 
Tórtores turques (Streptopelia decaocto)

× 
Trists (Cisticola juncidis)

× 
Valones (Tringa glareola)

Xoriguer comú (Falco tinnunculus)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles