Últimes observacions

Ja va fent un bon temps que no entro res al blog, i no és precisament per manca d'observacions interessants, així que he decidit de posar-lo una mica al dia amb un resum de les darreres observacions i amb algunes fotografies.

Per començar, el dimecres 29 d'octubre vam anar amb en Martí Casadevall i en Marc Casas als Aiguamolls. Aquesta temporada tot pinta molt malament, i han estat espantats i foragitats tots els hivernants que ja havien començat a arribar. Em sembla que mai havia vist les Gantes sense ocells!
Però bé, aquest dia ja haviem pogut observar un estol de 39 grues i una gavina menuda al Matà, així que tampoc estava  descontent.
Però de sobte en Marc va rebre un wattsap dient que s'havia vist un esparver d'espatlles negres a Cinclaus. Allà vam anar i, efectivament, allà estava, preciós, de colors blancs, grisos i negres i amb els seus ulls vermells.


Esparver d'espatlles negres     Elanus caeruleus


 Bernat pescaire     Ardea cinerea



El següent diumenge 2 de novembre vaig tornar als Aiguamolls, aquest cop amb el meu pare. Vam començar el dia amb molta boira, però es va aixecar i va saltar la cita del mes. 
Mirant mosquiters al Matà, de sobte un ocell petit de color ocraci se'm va posar al davant. Mirant-lo de reüll, el vaig prendre per un mosquiter, i, mentre preparava la càmera, vaig veure com aixecava la cua enlaire. Aquest gest em va cridar l'atenció i, girant-me cap a ell, vaig poder veure'l repetir aquest gest un parell de cops, apreciant també els colors blancs i negresde la cua. Efectivament, un papamosques menut!!!
Per desgràcia, no el vam aconseguir tornar a veure ni fer-li fotos, i no es va poder relocalitzar més tard.

Aquest mateix dia, coma més interessant, vam observar també un parell de mosquiters comuns segurament de la ssp. abietinus i un becplaner i un cabussó collnegre a Vilaüt.


Tètol cuanegre     Limosa limosa

Mosquiter comú      Phyllsocopus collybita presumptament ssp. abietinus


Becplaner     Platalea leucorodia

Corb marí gros     Phalacrocorax carbo


Ja per acabar, el passat 9 de novembre vaig fer una visita a Pals i Bellcaire, observant com a més interessant 9 flamencs, un ànec blanc, una esmerla, moltes cigonyes blanques (escasses per la zona) i un juvenil d'àguila cuabarrada.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles