Cueretes citrines!!

Ahir, diumenge 27 d'Agost del 2013, al matí vaig anar als Aiguamolls de nou amb l'intenció de veure alguna de les cueretes citrines que porten dies veient-se al Matà.
Primer vam anar a la bassa del costat del càmping, on s'havien estat veient. Territs menuts, variants, becllargs, un Temminck, valones, xivites, fredelugues, xarxets, una cuereta groga, però cap citrina. Aixó sí, un boscaler pintat gros cantant entre les herbes (bimbo!!).
Ja més desesperançats ens vam dirigir cap a l'altra zona del Matà. Cigonyes, martinets blancs i rossos, agrons rojos, esplugabous, fredelugues, un tètol cuanegre, dos batallaires i altres ocells es movien per la zona. De sobte, vaig veure un grup de cueretes grogues entre els cavalls que pasturen a la bassa. Entre elles es movia un juvenil molt gris i pàl·lid. Auriculars emmarcades en pàl·lid, doble barra alar molt marcada... Cuereta citrina!!! Al cap de poc vaig localitzar un altre exemplar. Per desgràcia, no vaig poder fer cap fotografia, ja que les herbes altes i el moviment constant dels ocells m'ho impedien.
Però tot i així, vaig tornar cap a Girona amb la satisfacció d'haver pogut veure aquesta difícil espècie.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles