Escòcia - Inverness

El dia 13, després de marxar del Lochindorb, ens vam dirigir cap a Inverness. Abans d'arribar-hi, però vam anar a l reserva de Culbin Sands, a Nairn. Com que era una zona de platja vam veure-hi garses de mar, gambes roges vulgars, territs de tres dits, becuts, tètols cuabarrats, gavians argentats de potes roses, gavines vulgars, 97 gavinetes de tres dits, gavinots, remena-rocs, cornelles negres i emmantellades, etc. Després vam anar a la platja de Fort George, on vam veure més d'un miler de garses de mar, moltes gavinetes de tres dits, una gavina cendrosa, gambes roges vulgars, xatracs comuns i becllargs i altres. Després vam acabar de passar la tarda a Inverness.
El dia següent el vam començar anant a veure dofins a Chanonry point. Vam veure dofins mulars, foques grises i, pel que fa a ocells, una daurada grossa. Vam dirigir-nos després a Cromarty Bay. Allà vam trobar una gran concentració de coses. Més de 300 oques del Canadà, ànecs collverds, xarxets comuns, garses de mar, tètols cuabarrats, becuts, gambes roges vulgars,  cornelles negres i emmantellades, graules, gavines cendroses, oques vulgars i gran varietat d'ornitofauna omplien de vida les vores de la badia. Cal destacar la presència de varis híbrids, tres de cornella negra i cornella emmantellada i un d'oca vulgar i oca del Canadà. Així que ens vam dirigir després, sense ni pausa per dinar, cap al Loch Ruthven, un llac que allotja la meitat de la població de cabussó orellut del Regne Unit. Va caure una mica de pluja per primer cop en el viatge mentre erem a l'aguait, però va valdre la pena, ja que vam observar 7 exemplars de cabussó orellut (bimbo!). Vam anar després al llac Ness i vam tornar cap a Inverness.
El dia seguent vam passar el matí passejant per Inverness. Evidentment, a la ciutat no hi havia tants ocells com a altres llocs, però al riu vam observar un bec de serra gros. A la tarda vam anar a visitar el Cawdor castle, on vaig veure un raspinell pirinenc (bimbo!) i vam tornar a Culbin Sands. Vam veure més o menys el mateix que l'altre dia però afegint-hi el pòlit cantaire, el corb marí gros, mascarells, tres xatracs àrtics (bimbo!) i un paràsit cuapunxegut (bimbo!) que després d'atacar unes quantes gavines i mascarells sense resultat va decidir posar-se a la sorra. I aquí vam acabar la nostra última sortida pels voltants d'Inverness.

Gavinetes de tres dits (Rissa tridactyla) a Culbin Sands.

Estornell vulgar (Sturnus vulgaris) juvenil.

Tètols cuabarrats (Limosa lapponica) i gavina cendrosa (Larus canus) a Culbin Sands.

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà