Amb bon peu

Sembla que he començat l'època de migració amb bon peu. Fa ben bé l'efecte que els ocells sàpiguen que ha arribat l'abril, fins fa no res el pas amb prou feines es notava i, des del dia en què vaig poder pensar: "ja som abril, el mes dels migrants!", s'ha fet patent de cop i les observacions interessants s'han encadenat.

El dissabte dia 2 em vaig llevar tardet, però quan vaig mirar per la finestra i vaig veure que havia estat fent mal temps durant la nit (i recordant el "ja som abril"), no em vaig poder estar d'agafar la bici i sortir a fer una volta. 
Des de feia unes setmanetes havia estat controlant una zona de Salt, inundada pel desbordament d'uns quants canals teòricament ocasionats pels senglars (gràcies senglars!), i cap allà em vaig dirigir. Només començar a obrir-me pas entre la vegetació i el fangueig, vaig detectar un moviment al terra prop meu... ni més ni menys que una polla pintada, que es va deixar observar una estona a escassos metres fins que la vaig perdre de vista per no relocalitzar-la.
Poc més endavant, un ocellet va sortir d'una bassa i es va posar en una canya, els prismàtics em van revelar ràpidament el pit blau llampant característic del mascle la cotxa blava en plomatge nupcial. Dues espècies molt escasses pels voltants de casa, però per si fos poc el reclam d'un rascletó va començar a sonar entre el canyís! No el vaig arribar a veure (ja és prou sort veure una Porzana per a sobre veure'n dues!), però vaig quedar més que satisfet de la nova zona. A més, per a acabar de completar el matí, vaig veure els meus primers colltort i tallarol de garriga de l'any.
 Al capvespre hi vaig tornar amb en Gerard Dalmau, i tot i no relocalitzar cap Porzana vam augmentar a 3 el nombre de cotxes blaves.

El diumenge al matí el vam passar als Aiguamolls. Primer, vam passar una bona estona al Matà per fer el bimbo del territ rogenc descobert el dia anterior i aconseguir que s'apropés una mica, observant a més una altra polla pintada. Després d'un cop d'ull al mar (sense èxit ja que el vent ens anava en contra, fent que els ocells marins no s'apropessin a la costa) vam fer una volta per Cinclaus, observant com a destacat un esparver cendrós.


Corriol petit      Charadrius dubius


I l'estrella del dia...



 Territ rogenc      Tryngites subruficollis

Part de la tarda la vam passar amb en David a la zona inudada de Salt, on havien sedimentat força cueretes grogues i un grasset de muntanya. Tot i no veure ni Porzanas ni cotxes blaves, sempre és entretingut identificar subespècies de cuereta groga.

En fi, un bon començament de pas prenupcial, espero mantenir el bon ritme...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles