Setmana Santa 2015

Aquesta Setmana Santa, del dissabte 28 de març al dia 6 d'abril, ha estat un no parar d'ocells.
La vam començar dissabte llevant-nos a primera hora per dirigir-nos cap al Delta, on només d'arribar, un territ fosc (després d'haver-lo buscat sense èxit a Portugal... bimbo!) ens esperava a les roques del passeig marítim de l'Ampolla. A més, extremadament confiat.



 Territ fosc     Calidris maritima



Territ fosc i jo. Tot i que a Portugal em vaig quedar amb les ganes, no em puc pas queixar gens...


Tot seguit ens vam dirigir al Goleró, observant pel camí dues precioses cigonyes negres, on ens vam reunir amb en Dani Valverde, la Neus Diumenge i en David Smiff. El Goleró estava a rebentar de limícoles: territs menuts, becllargs, tresdits i variants, corriols grossos i camanegres, gambes verdes i roges vulgars, gambes de mar, batallaires, becuts, tètols cuabarrats, xivites, camesllargues, pigres grisos... I, a més, 3 xatracs grossos!

 Cigonya negra     Ciconia nigra


Vam intentar sense sort el capsigrany bru, i vam visitar Riet Vell, els "displays" de les terreroles rogenques als erms de la Tancada, les salines de St. Antoni i l'Illa de Buda.
Vam acabar el dia arribant ja a Arnes, per a passar uns dies als Ports.

Vam estar als Ports fins al dia 31 de març. Durant aquests dies, vaig observar merla blava, griva, trencapinyes, mallerenga petita, àguila marcenca... I, tot i que no és un ocell, l'animal més emblemàtic de la zona, la cabra salvatge ibèrica, Capra pyrenaica hispanica.





Sens dubte l'animal més emblemàtic dels Ports, la cabra salvatge ibèrica, Capra pyrenaica hispanica


Finalment, el dia 1 d'abril vam deixar els Ports per anar tornant cap a casa, fent parada a la reserva de Sebes, a Flix, i observant-hi com a més destacat diverses cotxes blaves, cotxa cua-roja, mosquiter de passa, i, només sentits, colltort, tallarol emmascarat i una boscarla sp., possible boscarla d'aigua. Només d'arribar a Girona em vaig passar per Fontajau a observar tres xarrasclets.

El dia següent el vaig passar entre diverses visites als horts i Fontajau, observant els xarrasclets de nou. Quan ja s'havia post el sol i ja ni se'm passava pel cap la idea de tornar a sortir a veure ocells aquell dia, vaig rebre un avís d'en Gerard Dalmau de la presència d'una polla pintada als horts, a la bassa del costat de la carretera. Em va faltar temps per sortir corrent de casa i plantar-me en 5 minuts als horts. Però, com hagués pogut perfectament suposar si m'hi hagués parat a pensar un moment abans de sortir, no podia veure una polla pintada amb la poca llum que quedava a menys que em vingués a picar les sabates, així que vaig haver de desistir i deixar la recerca de la polla pintada pel dia següent.

El dia següent era el dia de fer els bunyols, una activitat que realitzem cada any amb la família per aquestes dates. Però abans de començar, de bon matí, a les set, em vaig plantar de nou a la bassa dels horts. Vaig buscar la polla pintada una hora, juntament amb l'Hubert i en Ricard, fins que vaig haver de marxar a començar l'activitat del dia. Però ja no em vaig poder aguantar al assabentar-me, poc temps més tard, que l'Hubert i en Ricard l'havien vista. En acabar l'estona de bunyols que tocava al matí, vaig passar-ne la resta esperant un petit ràl·lid que en qualsevol moment podia treure el cap entre les canyes... Finalment en vaig observar un, que va sortir corrent i es va amagar al canyissar de l'altra banda de la llacuneta. Però, al observar-lo tan sols de culs, no vaig poder comprovar que fos aquell que jo buscava i no el rascló que s'estava allà mateix... Així que, a la tarda, després d'acabar els bunyols definitivament, vaig tornar-hi. I, per fi, un petit ràl·lid va volar al meu davant per parar-se uns metres més enllà, i mostrant, uns segons abans d'amagar-se entre el canyissar, les característiques d'una polla pintada.

El 4 d'abril vaig anar amb en Gerard Martínez als Aiguamolls de l'Empordà. Al llarg del dia vam observar, entre d'altres, pòlit cantaire, cotxa cua-roja, tallarol de garriga, tallereta vulgar, còlit gris, becplaner, oca egípcia, boscarla dels joncs... i encara el corb marí pigmeu, que tot i que tots esperàvem que ens deixés al acabar l'hivern, sembla que es resisteix a marxar... Sembla que els Aiguamolls li han agradat.

 Oca egípcia     Alopochen aegyptiacus



Cotxa cua-roja    Phoenicurus phoenicurus


 Becplaner     Platalea leucorodia

Capó reial     Plegadis falcinellus

Xarrasclet     Anas querquedula


El matí del diumenge va ser calmadet, però a la tarda vam anar a Esclet amb les bicicletes. Estava farcit de limícoles i cueretes grogues, però sense el telescopi no vam saber trobar res molt espectacular. Unes poques hores més tard, de bou un avís d'en Gerard Dalmau: 2 becadells grossos a Esclet i una piula gola-roja. Al matí següent calia tornar-hi.

I sí, l'últim dia de Setmana Santa va ser aprofitat per a cercar, sense èxit, els becadells grossos i la piula. Això sí, a la tarda, una nova visita als horts i Fontajau va donar un bon final a la setmana amb una nova observació ràpida de la polla pintada, i, a Fontajau, una cotxa cua-roja i un mosquiter xiulaire.

Sense cap dubte, uns dies de festa molt ben aprofitats!

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà

Banyoles