Excursió al Delta de l'Ebre

Aquest cap de setmana del 14 al 15 de juliol he anat a observar ocells al Delta de l'Ebre. El dissabte 14 vam sortir de casa a les sis i ens vam dirigir cap al Delta. Allà a les nou vam arribar a la llacuna de l'Encanyissada. Vam esmorzar i vam pujar al mirador de la caseta de fusta. Vam veure des d'allà gavines corses, cames llargues, un martinet menut, agrons rojos, un agró blanc, bernats pescaires, martinets blancs, un martinet ros, flamencs, fotges vulgars, xibecs, xatracs comuns, orenetes vulgars, ànecs collverds, una arpella vulgar, un capó reial, dos xoriguers comuns, una garsa i un trist. Seguidament vam anar al mirador de Pont de Través, des d'on veiem l'encanyissada des d'un altre punt i el Clot. A més de la major part de les espècies ja esmentades vam veure xatracs comuns, xatracs menuts, fumarells carablancs, cabussons emplomallats, un martinet de nit pescant molt a prop i un agró blanc. Ens hi vam estar una estona i després ens vam dirigir cap a les Salines de Sant Antoni, unes antigues salines abandonades que jo considero com un dels millors llocs del Delta per observar limícoles, gavines i xatracs. Aquí vam trobar un grup de persones de la SEO (Sociedad Española de Ornitología) que feien una activitat d'observació d'ocells en que s'havia d'emplenar una llista d'ocells en tres punts diferents del Delta. Ens vam posar el telescopi allà i vam començar a inspeccionar la zona. Vaig veure ja d'entrada un grupet de quatre xatracs grossos al qual es va sumar un cinquè al cap d'una estona. No havia vist mai aquesta espècie i em va sorprendre la seva mida (eren més grans que un ànec collverd!!). Però a part d'aquests ocells també vaig  veure currocs, xatracs becllargs, xatracs comuns, xatracs menuts, flamencs, garses de mar, gambes roges vulgars, una gamba verda, gavines corses, gavines capnegres, gavians argentats, una gavina capblanca, corriols camanegres, bernats pescaires, un agró blanc, gavines vulgars, martinets blancs i cueretes grogues. Després de passar-nos una bona estona a les Salines de Sant Antoni vam dirigir-nos cap a l'observatori de la Tancada.  Aquí vam veure-hi poques coses, però destaquen varis cabussons emplomallats i dos corbs marins grossos, a més de flamencs, orenetes vulgars, i cames llargues. Seguidament vam anar cap a la reserva de Riet Vell. Allà destacaven els xatracs comuns, amb uns 15 nius ocupats, tot hi que la majoria de pollets ja havien volat i només en quedaven en un niu. A més dels xatracs també vam veure cames llargues, flamencs, ànecs collverds, bernats pescaires, polles blaves, polles d'aigua i orenetes vulgars, que tenien varis nius dins l'aguait. Allà vam acabar l'activitat de la SEO i de premi per haver participat ens van donar una guia de les aus aquàtiques d'Espanya. Vam anar a dinar a can Machino, als Muntells, on vam menjar, seitons, anques de granota, anguila fumada i arròs negre. Havent dinat vam anar a plantar la tenda al càmping Eucaliptus. Com que vam quedar ben suats vam anar a refrescar-nos un moment a la piscina del càmping. Després vam agafar les bicicletes i vam anar cap a la platja i els erms. Vam veure-hi cogullades vulgars, gavines corses i corriols camanegres, que feien veure que tenien l'ala trencada per allunyar-nos dels seus nius. Després vam desviar-nos un moment cap a la zona de la Tancada i en un arrossar vam veure vint-i-quatre capons reials. Vam tornar cap al camí que passava pels Erms i el vam seguir fins a l'inici de la Barra del Trabucador. Aquí vam creuar la carretera, vam aparcar les bicis i vam seguir a peu fins a la zona de les Salines de Sant Antoni on havíem estat observant ocells al matí. Vam anar parant-nos pel camí i això ens va permetre observar cinc exemplars de tètol cuabarrat, una altre espècie que tampoc havia vist mai. Finalment vam arribar al lloc del matí on vam veure quasi totes les espècies del matí menys el becut i la garsa de mar, però afegint-hi els tètols cuabarrats i tres becs d'alena. Finalment vam tornar al càmping, vam estar una estona per allà, vam sopar i ens en vam anar a dormir.

L'endemà, el Diumenge 15, el meu pare i jo ens vam aixecar a dos quarts de set i vam anar a la platja a veure què es veia. Vam veure gavians argentats, gavians foscos, gavines vulgars, gavines corses, gavines capblanques, gavines capnegres, xatracs becllargs, cogullades vulgars, falciots negres i un esplugabous. Per desgràcia al cap d'uns vint minuts ens vam veure obligats a marxar per culpa dels mosquits que ens acribillaven. Així que vam tornar al càmping, ens vam preparar i vam anar cap a la punta de la Banya i les Salines de la Trinitat. Vam haver de caminar un quilòmetre i mig per la sorra de la platja per arribar a l'observatori però finalment vam començar a buscar des de dalt. Vam veure ànecs blancs, becs d'alena, gavines corses (una de les quals portava l'anella AVWR) gavines capnegres, gavines capblanques, gavians argentats, gavians foscos, xatracs becllargs, gambes roges vulgars i flamencs. Cap a les nou o un quart de deu vam anar a esmorzar a Poblenou. Seguidament vam anar a Pont de Través. Vam veure-hi tres martinets de nit, fotges vulgars, cabussons emplomallats, bernats pescaires, xatracs comuns, xatracs menuts, fumarells carablancs, agrons blancs, polles d'aigua, gavines corses, orenetes vulgars, martinets blancs, cames llargues, polles blaves, gavines vulgars, agrons rojos, vuit ànecs blancs i dos corbs marins grossos. Després de passar una estona a Pont de Través vam anar de nou a les Salines de Sant Antoni. Vam veure-hi martinets blancs, cinc xatracs grossos, cinc tètols cuabarrats, dos becuts, un pigre gris, bernats pescaires, un agró roig, gavines capblanques, currocs, xatracs becllargs, xatracs comuns, xatracs menuts, ànecs blancs, ànecs collverds, gambes roges vulgars, dos gambes verdes, corriols camanegres, una garsa de mar i agrons blancs. Després vam tornar al càmping, vam desmuntar la tenda i ho vam posar tot al maleter. Vam comprar una mica de pa i paté i vam anar a Riet Vell a menjar alguns entrepans. Un cop vam haver dinar vam entrar a l'observatori on vam observar les mateixes espècies del dia anterior afegint-hi només el bec d'alena, del qual vam veure dos exemplars. Un cop vam haver fet l'última mirada a Riet Vell vam marxar del Delta.
Pel camí ens vam parar a saludar a uns amics meus que viuen a Nulles. Quan van saber que no havia vist mai un siboc i pocs cops un torlit em van dur a veure aquestes dos espècies, abundants a la zona. Primer vam anar fins a una vinya on només treure el cap van volar set torlits. Vam tornar al poble i amb el cotxe vam anar fins a una zona de garrofers i ametllers on, després de buscar una estona, vam aconseguir fer volar un siboc. I amb aquests dos ocells nocturns vaig acabar l'excursió.

Bernat pescaire

Polla blava juvenil

Martinet de nit

Bec d'alena

Anònim ha dit…
ola Guillem, soc la Berta de les colònies d'anglès, he flipat molt amb la teva pàgina, es impresionant, felicitats per tot l'esforç! Bon estiu
myhuonglequyen ha dit…
Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà