Benasque

Aquest mes de juny l'APNAE (Amics del Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà) va organitzar una excursió d'un cap de setmana i part de divendres per observar ocells de muntanya a Benasque, al Pirineu Aragonès. El divendres a dos quarts de quatre vam agafar l'autobús els que veniem de Girona (n'hi havia de Figueres i Barcelona) i vam marxar en direcció a Benasque. Sense comptar quan vam recollir els de Barcelona que ni tan sols vam baixar de l'autobús només vam parar un cop als voltants de Lleida. Finalment, a dos quarts de deu del vespre vam arribar a l'hotel El Hospital de Benasque, a uns quants km del poble, ens vam instal.lar i vam anar a sopar.
El segon dia vam anar a observar ocells prop del cim del Gallinero, a la zona de l'Ampriu de Cerler. La pujada era curta però feia molt de pendent, i jo crec que en general ens vam cansar força. Ja a la carena ens vam refugiar una estona en un petit bar tancat que hi havia en uns telecadires d'una pista d'esquí. Després, els que vam voler, vam seguir pujant per veure el pardal d'ala blanca. Només en van poder veure dos exemplars i poques persones els van veure, però l'excursió va servir per observar altres espècies com merla roquera, merla de pit blanc, escorxador, bitxac rogenc, còlit gris, llucareta, verderola, griva, gralla de bec vermell o milà reial. Vam dinar durant la baixada i un cop a baix vam agafar l'autocar per anar al congost de Ventamillo. Aquest congost, d'uns 3 km de llarg i parets verticals, és considerat el millor lloc d'Espanya per veure el pela-roques. Tot i que vam estar remirant les parets més bones no vam aconseguir localitzar-ne cap. Després vam anar al poble de Benasque per refrescar-nos i comprar alguna cosa que necessitavem. Finalment vam tornar a l'hotel i alguns vam anar a veure quins ocells podiem veure pel bosc del voltant. Vam veure mallerengues petites, reietons, llucaretes, sits negres, etc. vam tornar a sopar i després a dormir fins l'endemà.
El diumenge vam començar anant alguns a veure què es veia pels voltants de l'hotel. Vam veure i sentir mallerengues emplomallades, mallerengues petites, sits negres, llucaretes, pinsans comuns, pardals de bardissa,etc. Després d'esmorzar vam agafar l'autocar i vam anar cap a l'inici de l'itinerari del Forau d'Aigualluts. El recorregut eren quatre o cinc km, però era molt pla i no ens vam cansar com ho haviem fet el dia anterior. Tot hi que no vam observar gran quantitat d'aus vam poder sentir espècies forestals com el picot negre. Però com que no hi havia molts ocells ens vam dedicar a observar plantes. Vam veure plantes carnívores com la Pinguicula vulgaris, orquídies de diferents espècies com Dactylorhiza sambucina i Orchis majalis, tores blaves, pensaments, i altres. A més també vam veure granotes roges. Al forau d'Aigualluts es va veure un pela-roques volant però malgrat l'estona que vam estar inspeccionant el penya-segat no vam aconseguir tornar-lo a veure. Però això ens va donar l'oportunitat de veure un niu de xoriguer comú al penya-segat. Finalment vam tornar cap a l'autocar, vam dinar uns entrepans i vam marxar de Benasque. Pel camí ens vam aturar un hora a l'estany d'Ivars on vam pooder veure uns 40 cabussons emplomallats amb les seves cries. Finalment vam tornar cap a casa.

Marmota

Entrades populars d'aquest blog

On observar ocells als Aiguamolls de l'Empordà